Podle očekávání došlo již k podání žaloby na Zásady územního rozvoje JMK. (Viz také článek Břeclavského deníku – zde.) Žalobcem je 14 obcí – žalují věc, na kterou upozorňovali i šlapaničtí občané prostřednictvím zástupce veřejnosti. Kraj ve svém novém územním plánu umisťuje do nadlimitně zatížených území další dopravní a průmyslové stavby. Situaci obyvatel v těchto územích neřeší.
Občané Blažovic a dalších obcí mají alespoň to štěstí, že jejich radnice vnímají zatížení svých obcí a chtějí ho řešit. Ve Šlapanicích je naopak radnice prosazovatelem dalšího zatížení obce a obyvatel.

Dopravní situace Šlapanic je přitom velmi problematická a dlouhodobě neřešená. Způsobilo ji mimo jiné nekoncepční územní plánování obce. Změny územního plánu na průmysl pod okny občanů přitom pocházejí z doby úřadování starostů V. Hrabálka (současný tajemník) a V. Horáka (současný náměstek hejtmana JMK pro dopravu) a také bývalého starosty Ing. J. Střechovského. Jejich představou řešení dopravní situace (kterou nyní prosazuje jejich spolustraník a starosta J. Klaška) je realizace průmyslové zóny za humny, ve které čirou náhodou sami mají rozsáhlé pozemky (případ tajemníka)  nebo je před nedávnem prodali investorovi zóny (případ náměstka hejtmana).

Jednoduché a „zázračné“ řešení dopravní situace neexistuje, a to v žádné obci v tomto státě. První vlaštovkou by mohla být dopravní studie, která má být hotova v polovině tohoto roku – otázkou je, zda se dokáže odpoutat od názoru radnice, že řešením dopravní situace Šlapanic je průmyslová zóna. Předpokládáme, že každý občan Šlapanic, který projíždí ulicí Řípskou- Evropskou na dálnici D1, si dokáže představit dopravní zatížení pramenící z těsného  sousedství průmyslové zóny.

Tragicky vyznívají v článku Břeclavského deníku slova radního JMK D. Macka, který se: „v podstatě těší na soud, který prokáže, že jsou (ZÚR JMK) zpracovány kvalitně…„. Těšit se, že obce a občané a stát utratí spoustu peněz proto, že kraj nebyl ochoten naslouchat a vyhovět zásadním námitkám svých občanů, je docela nemístné.