• Doprava II. část – Hromadná doprava a cyklostezky

    V hromadné dopravě za uplynulé volební období proběhl jeden z nejaktivnějších kroků města. Podařilo se nám vyjednat s Dopravním podnikem města Brna významné navýšení trolejbusových spojů (najdete ZDE). A ČD přidaly novou železniční zastávku na Brněnských Polích, která by měla být v provozu již příští rok. Za hromadnou dopravou stojíme a snažíme se ji podpořit. Má totiž budoucnost. A co plánujeme?

     

    Hromadná doprava:

     

    Železniční spojení

    Regionální železniční doprava nabývá stále více na významu, podporuje ji stát, Jihomoravský kraj a také město Brno- nejvýznamnější cíl dojíždění obyvatel Šlapanic. Brno usiluje o vymístění automobilů ze svého centra a podniká k tomu razantní kroky. Vlakové spojení do centra Brna je v současnosti jedním z nejspolehlivějších a také nejrychlejších spojení do Brna.  Proto dává smysl připravit dopravní terminál v místě stávajícího železničního nádraží. Odkup pozemků od Českých drah městem je předjednán a je pro město důležitý. Jak pro přípravu dopravního terminálu, tak pro případné budování nových parkovacích míst v oblasti ulice Nádražní. Proto bychom chtěli realizovat následující kroky:

    • Připravíme ve spolupráci s Brnem a JMK dopravní terminál v místě stávajícího železničního nádraží
      Podpoříme rozvoj regionální železniční dopravy jednáním s JMK a ve spolupráci s okolními obcemi
    • Odkoupíme pozemky od Českých drah u stávajícího nádraží a podpoříme vybudování parkovacích míst jako Park and ride u železničního nádraží Šlapanice
    • Vybudujeme chodník k železniční zastávce Brněnská Pole (Šlapanice, zastávka) z oblasti Jiráskovy a Švehlovy pro zvýšení dostupnosti zastávky více obyvatelům

     

    • U trolejbusových spojů se nám podařilo vyjednat významné navýšení počtu trolejbusových spojů. Tento krok je možný díky finančnímu příspěvku města a s ohledem na počet obyvatel Šlapanic je nutné ho udržet. Proto bychom chtěliZachovat rozšíření trolejbusových spojů

    Pokračovat ve čtení

  • Doprava I. část – obchvaty a parkování

    Šlapanice obdobně jako další obce v předměstí Brna trpí dlouhodobě neřešenými dopravními řešeními. Chybí rozšíření dálnice D1 na trojpruh, chybí mimoúrovňová křižovatka pro Černovické terasy a chybí obchvat Slatiny a chybí kvalitní napojení našeho města, a také okolních obcí na dálnici D1 a Brno. Většina vyjmenovaných dopravních závad je v kompetenci Jihomoravského kraje, ŘSD či Brna, kdy město Šlapanice plní především úloh iniciátora potřebnosti řešení.

    Některé situace se nás dotýkají více a jsme schopni do nich více zasáhnout. Lze je rozdělit do několika částí, které je třeba řešit současně.

     

    1. Dopravní zácpy ve Slatině
    2. Napojení na Brno a D1
    3. Parkování ve městě
    4. Průjezdnost města, rozdělení dopravních toků

     

    Tyto problémy jsme začali řešit ve volebním období 2014-2018 a rádi bychom je dotáhli do konce. Veškerá předchozí napojení Šlapanic na širší dopravní síť byla řešena výhradně v souvislosti s realizací napojení na průmyslovou zónu a tak jsme začínali prakticky v bodě nula. Přesto se hodně podařilo, ale je potřeba vše poctivě dotáhnout do konce.

     

    Co jsme udělali a v čem je potřeba pokračovat:

    Pokračovat ve čtení

  • Doprava I. část

  • Bez průmyslové zóny

  • Bez průmyslové zóny

    Nechceme obří průmyslovou zónu: ani v původní velikosti 250ha, ani tu „zmenšenou“ na 170 ha v těsné blízkosti obytné zástavby Šlapanic. Dokončíme rozpracovaný územní plán města bez průmyslových ploch.

     

    Nově připravený návrh územního plánu bez průmyslových ploch vypadá nyní takto:

    2. návrh nového územního plánu města Šlapanice

    Pokračovat ve čtení

  • Prohlídka Cukrovaru v sobotu 15. 9.

    V sobotu 15. 9. opakujeme komentovanou prohlídku areálu Cukrovaru s ohledem na velký zájem občanů. Přijďte si za námi poslechnout něco z historie Cukrovaru, informace o sanaci a především o jeho budoucnosti. Pokud jste se ještě neseznámili s místem, které vzbudilo v poslední době největší diskuze v zastupitelstvu města, tak teď máte příležitost.

    Ukážeme Vám svoje návrhy a poslechneme si i Vaše názory na budoucnost Cukrovaru.

    Těšíme se na Vás 🙂

     

     

  • Čisté Šlapanice: volební program 2018 – 2022

  • Čisté Šlapanice: Volební program 2018 – 2022

  • Jak jsme plnili svůj program pro roky 2014 – 2018?

    Říjnové komunální volby jsou již na dosah. Připravujeme nový volební program pro roky 2018-2022 a také hodnotíme svou činnost. Dělali jsme to, co jsme slíbili a jak se nám to podařilo? Nebo proč jsme nesplnili některý z bodů programu? Přečtěte si, jak to vidíme. A také nám napište, jak to vidíte vy?

     

    V květnu, kdy jsme hodnocení chystali, jsme ještě nevěděli, zda město získá dotaci na vyčištění areálu Cukrovaru nebo ne. Teď už to víme a víme díky tomu, že se nám podařilo více než bohatě naplnit dotační část volebního programu pro roky 2014 – 2018. Získaných 147 mil. Kč na sanaci areálu je historicky největší dotace, kterou Šlapanice získaly a my máme upřímnou radost, že jsme se o ni zasloužili. Více si o získané dotaci můžete přečíst na stránkách MŽP ZDE.

    V mezičase od května se rozběhly i nové webové stránky města, tak můžeme odškrtnout i tento bod jako splněný.

    Pokračovat ve čtení

  • Pan Matýšek (ODS) bojuje za transparentnost

    Z místních médií už jste asi zaregistrovali, že p. Matýšek bojuje za transparentnost v souvislosti s nahrazením městského informačního systému – ekonomického modulu MSD Nav, dodávaného firmou Navertica a jeho plným nahrazením ekonomickým modulem společnosti VERA. Nahrazením ekonomického modulu MSD Nav město sjednotilo svůj informační systém, což kromě finanční úspory zjednodušuje například údržbu systému.

     

    Pro úplnost připomínáme, že p. Matýšek je člen místní organizace ODS, bývalý radní našeho města a také majitel firmy Navertica, která systém provozuje. Pan Matýšek byl členem rady města také v době, kdy rada města schválila jeho firmu Navertica jako dodavatele produktu MSD Nav do města v roce 2010.

    Nahrazením (ukončením) produktu MSD Nav na městském úřadu přichází samozřejmě firma Navertica o poměrně stabilní příjem z města Šlapanice.

     

    Neodůvodněný tlak členů ODS na zachování produktu MSD Nav na městském úřadu, přes jeho finanční nákladnost pro město, byl také hlavním důvodem, proč jsme ukončili s ODS v roce 2016 koaliční spolupráci. 

    Pokračovat ve čtení

4. stránka z celkem 77« První...23456...102030...Poslední »