• Zastupitelé se včera rozloučili

    Ve středu 12. 9. 2018 proběhlo v tomto volebním období poslední, v pořadí 27. zasedání zastupitelstva města. Zastupitelům zvoleným v roce 2014 skončí mandát prvním dnem voleb – 5. 10. 2018.

     

    Loučíme se tak jako zvolení zastupitelé se všemi, kteří nám dali svou důvěru. Za vaši důvěru děkujeme a doufáme, jsme ji nezklamali. Pro město jsme pracovali ze srdce rádi a také s radostí.

     

    Loučíme se i s koaličními partnery, Nezávislými 2014 a Změnou pro Šlapanice. I jim patří velké poděkování za spolupráci a podporu.

     

     

     

  • Zajímá vás konkrétní projekt ve městě? Od dneška už víte, kam jít pro informace!

    Pokud jste dříve sháněli informace k nějakému projektu města, mohli jste zajít na městský facebook či na Aktuality na městském webu. Jsou to dobré zdroje, ale bohužel zde zveřejněné informace jsou druhý den staré jako pravěk a už se těžko dohledávají.

    Proto vznikl nápad na vytvoření speciálního webu, který bude zaměřen jen na projekty města Šlapanice. Slouží k tomu, aby občané mohli na jednom jediném místě najít vše potřebné k různým projektům, případně položit otázky, které je zajímají.

     

    www,projekty.slapanice.cz

    Web je do konce října ve zkušebním provozu – proto pište všechny své náměty, poznámky, připomínky, kritiku, aby web sloužil občanům co nejlépe, na mail hruskova@slapanice.cz

     

    Tímto děkujeme p. Hruškové, p. Migdauovi a ostatním pracovníkům úřadu za uvedení tohoto webu do života.

     

  • Čisté srdce Šlapanic: areál Cukrovaru

  • Čisté srdce Šlapanic: areál Cukrovaru

    Dlouhých 20 let se v našem městě o pětihektarovém areálu Cukrovaru jen mluvilo a diskutovalo, ale to bylo vše. Přinesli jsme zásadní změnu. Město během našeho volebního období areál koupilo  a získalo 147 milionů Kč na jeho vyčištění. Máme nyní společně příležitost areál oživit a zabydlet podle potřeb obyvatel Šlapanic.

     

    Tento důležitý krok pro Šlapanice umožnily i další nezávislé koaliční  subjekty v zastupitelstvu: Nezávislí a Změna pro Šlapanice. Bez jejich hlasů a spolupráce by koupě areálu nebyla možná.

     

    Jaké by měly být další kroky našeho města:

     

    • (1) Areál se bude sanovat 5 let s využitím dotace z Operačního programu životního prostředí (147 mil. Kč),  a to i za finanční spoluúčasti města ve výši 26 mil. Kč. Probíhat bude podle harmonogramu v letech 2019-20123.
    • (2) Zmapování potřeb města a v diskuzi s občany a všemi politickými subjekty naplánování využití areálu Cukrovaru jako nového centra města (2019). Během sanačních prací mají Šlapanice možnost vést diskuzi o budoucím využití areálu a na základě diskuze o jeho využití společně rozhodnout.
    • (3) Urbanistická soutěž na přestavbu (2019/2020): která i na základě výsledků sanačních prací a rozhodnutí města rozvrhne požadované funkce v území formou územní studie
    • (4) Příprava přestavby (2020 – 2021 -…): podle navržených požadavků je třeba připravit projektové dokumentace na jednotlivé záměry
    • (5) Zahájení přestavby areálu jak nového centra města (2022 …)

    Pokračovat ve čtení

  • Doprava II. část

  • Doprava II. část – Hromadná doprava a cyklostezky

    V hromadné dopravě za uplynulé volební období proběhl jeden z nejaktivnějších kroků města. Podařilo se nám vyjednat s Dopravním podnikem města Brna významné navýšení trolejbusových spojů (najdete ZDE). A ČD přidaly novou železniční zastávku na Brněnských Polích, která by měla být v provozu již příští rok. Za hromadnou dopravou stojíme a snažíme se ji podpořit. Má totiž budoucnost. A co plánujeme?

     

    Hromadná doprava:

     

    Železniční spojení

    Regionální železniční doprava nabývá stále více na významu, podporuje ji stát, Jihomoravský kraj a také město Brno- nejvýznamnější cíl dojíždění obyvatel Šlapanic. Brno usiluje o vymístění automobilů ze svého centra a podniká k tomu razantní kroky. Vlakové spojení do centra Brna je v současnosti jedním z nejspolehlivějších a také nejrychlejších spojení do Brna.  Proto dává smysl připravit dopravní terminál v místě stávajícího železničního nádraží. Odkup pozemků od Českých drah městem je předjednán a je pro město důležitý. Jak pro přípravu dopravního terminálu, tak pro případné budování nových parkovacích míst v oblasti ulice Nádražní. Proto bychom chtěli realizovat následující kroky:

    • Připravíme ve spolupráci s Brnem a JMK dopravní terminál v místě stávajícího železničního nádraží
      Podpoříme rozvoj regionální železniční dopravy jednáním s JMK a ve spolupráci s okolními obcemi
    • Odkoupíme pozemky od Českých drah u stávajícího nádraží a podpoříme vybudování parkovacích míst jako Park and ride u železničního nádraží Šlapanice
    • Vybudujeme chodník k železniční zastávce Brněnská Pole (Šlapanice, zastávka) z oblasti Jiráskovy a Švehlovy pro zvýšení dostupnosti zastávky více obyvatelům

     

    • U trolejbusových spojů se nám podařilo vyjednat významné navýšení počtu trolejbusových spojů. Tento krok je možný díky finančnímu příspěvku města a s ohledem na počet obyvatel Šlapanic je nutné ho udržet. Proto bychom chtěliZachovat rozšíření trolejbusových spojů

    Pokračovat ve čtení

  • Doprava I. část – obchvaty a parkování

    Šlapanice obdobně jako další obce v předměstí Brna trpí dlouhodobě neřešenými dopravními řešeními. Chybí rozšíření dálnice D1 na trojpruh, chybí mimoúrovňová křižovatka pro Černovické terasy a chybí obchvat Slatiny a chybí kvalitní napojení našeho města, a také okolních obcí na dálnici D1 a Brno. Většina vyjmenovaných dopravních závad je v kompetenci Jihomoravského kraje, ŘSD či Brna, kdy město Šlapanice plní především úloh iniciátora potřebnosti řešení.

    Některé situace se nás dotýkají více a jsme schopni do nich více zasáhnout. Lze je rozdělit do několika částí, které je třeba řešit současně.

     

    1. Dopravní zácpy ve Slatině
    2. Napojení na Brno a D1
    3. Parkování ve městě
    4. Průjezdnost města, rozdělení dopravních toků

     

    Tyto problémy jsme začali řešit ve volebním období 2014-2018 a rádi bychom je dotáhli do konce. Veškerá předchozí napojení Šlapanic na širší dopravní síť byla řešena výhradně v souvislosti s realizací napojení na průmyslovou zónu a tak jsme začínali prakticky v bodě nula. Přesto se hodně podařilo, ale je potřeba vše poctivě dotáhnout do konce.

     

    Co jsme udělali a v čem je potřeba pokračovat:

    Pokračovat ve čtení

  • Doprava I. část

  • Bez průmyslové zóny

  • Bez průmyslové zóny

    Nechceme obří průmyslovou zónu: ani v původní velikosti 250ha, ani tu „zmenšenou“ na 170 ha v těsné blízkosti obytné zástavby Šlapanic. Dokončíme rozpracovaný územní plán města bez průmyslových ploch.

     

    Nově připravený návrh územního plánu bez průmyslových ploch vypadá nyní takto:

    2. návrh nového územního plánu města Šlapanice

    Pokračovat ve čtení

3. stránka z celkem 7712345...102030...Poslední »