• Čisté Šlapanice: volební program 2018 – 2022

  • Čisté Šlapanice: Volební program 2018 – 2022

  • Sanace Cukrovaru se rozbíhá

    Včera, tj. 18. 2. 2019 proběhla na radnici první informativní schůzka pracovní skupiny pro sanaci Cukrovaru s vybraným dodavatelem sanačních prací firmou Dekonta, a.s. Firma Dekonta vyhrála veřejnou zakázku na sanaci v dvoukolovém výběrovém řízení s nejnižší nabídkovou cenou: 158, 3 mil. Kč.

    Pokračovat ve čtení

  • Zveme na 3. zasedání zastupitelstva

    Ve středu 20. února nás čeká 3. zasedání zastupitelstva města. Koná se od 17 hodin v zasedací místnosti městského úřadu.

    Na programu je např. schválení podání žádosti o dotaci na rekonstrukci ulice Jungmannova z dotačních titulů Ministerstva pro místní rozvoj, kde lze získat až 5 milionů Kč viz popis bodu jednání ZM ZDE.  Podrobné informace o projektu samotném včetně projektové dokumentace můžete najít na projektových stránkách našeho města ZDE. Odhadované celkové náklady na rekonstrukci jsou téměř 13 mil. Kč.

     

    Zastupitelstvo bude schvalovat také vypořádání majetkových poměrů v několika případech: jedná se o vypořádání pozemků pod cyklostezkou na Ponětovice (ZDE), pozemků pro sběrné středisko odpadů na ul. Zemědělské (ZDE) a pozemky v lokalitě Lidická (ZDE). Odkup tohoto pozemku od státu je pro město důležitou součástí přípravy na rozvoj lokality areálu Cukrovaru a Lidická celkově.

     

    Součástí programu zasedání zastupitelstva je také jako vždy bod věnovaný diskuzi občanů, ve kterém mohou občané přímo oslovit zastupitelstvo se svými náměty k chodu města nebo rozprava zastupitelů.

     

    Celý program zasedání najdete jako vždy i s podklady na webových stránkách města ZDE.

  • Práce v komisích

    Co jsou to komise? Komise jsou poradní a iniciativní orgány rady města. V minulém volebním období některé komise fungovaly perfektně a jiné trochu méně. Na základě zkušeností z minulých let stanovuje rada města dva typy komisí.

    1, občanské, iniciativní, poradenské

    2, odborné

    Do těch prvních se mohou přihlásit občané (případně být navrženi politickým subjektem) a do těch druhých bude jmenovat odborníky rada města přímo.

    Máte zájem pracovat pro některou z těchto komisí? Chcete přispět svojí prací a nápady v některé z těchto oblastí?

    1, občanské, iniciativní, poradenské komise

    – komise kulturní

    Zajišťuje řadu šlapanických akcí od dětských, přes dospělácké až po seniorské. V průběhu celého roku, začíná městským plesem a končí až Šlapanickými Vánoci). Komise se bude zabývat také dotacemi kulturním spolkům. A vlastní kreativitě se meze nekladou J

    – komise sportovní a volnočasová

    Tahle komise bude tak trochu staro- nová a jejími členy by měli být jak zástupci šlapanických spolků, tak dobrovolníci, kteří by rádi pracovali na sportovních a volnočasových akcích pro Šlapanice. Komise se také tradičně bude zabývat danými dotacemi pro sportovní a volnočasové spolky. Nově nebude obsahovat témata školství. Ohledně problematiky ZŠ se můžete obracet na vedení školy, případně na školskou radu. Pokud máte dotaz k předškolnímu vzdělávání, kontaktujte vedení školek, případně místostarostu Michala Klašku.

    – komise sociální a pro Zdravé město

    Komise má na starosti kromě akcí projektu Zdravé město, kde je členem komise i koordinátor Zdravého města p. Mikšovský také řadu  akcí v oblasti péče o seniory, preventivních přednášek a vyjadřuje se k sociální a zdravotní problematice. Každoročně pomáhá při organizaci Šlapanických slavností pro rodáky.

    komise „Rada seniorů“

    Nově vzniklá komise, do které se můžou přihlásit šlapaničtí senioři a přinést svůj pohled na činnost města pro seniory.

    Pokud máte zájem, o práci v některé z komisí, kontaktujte sekretariát starostky (Zuzana Bohmová, e-mail: bohmova@slapanice.cz , tel. 533 304 311), a to nejpozději do 20. 2. 2019.

     

    2, odborné komise

    – komise územního rozvoje

    Navrhované obsazení – urbanista, krajinář, ekonom, stavař, dopravní inženýr + stálý člen: městský architekt. Příprava koncepčních materiálů pro územní rozvoj města (investice, zeleně, doprava).

    – Redakční rada Zpravodaje

    Původní Komise pro informace a média by se měla transformovat podle návrhu původní komise na výbor zastupitelstva, který bude kontrolovat vyváženost médii obce s obsazením dle nominace politických subjektů.

    Druhým krokem je snaha o vytvoření redakční rady Zpravodaje složené z odborníků, kteří se budou věnovat vlastní redakční práci. Zde rádi uvítáme občany se zkušenostmi z oblasti práce grafické, korektorské nebo se zkušenostmi z novinářské činnosti. Pokud je pro vás práce v redakční radě zajímavá, dejte nám vědět.

     

    Všechny tyto komise se pravidelně budou scházet a členové za práci obdrží drobnou finanční odměnu. Své podněty předává komise prostřednictvím svého předsedy radě města. Předseda komise se nově může zúčastnit jednání rady, aby podněty komise projednal.

    Na komise se naopak bude obracet rada a odbory městského úřadu se žádostmi o vyjádření k dané tématice.

     

  • Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2019

    Přejeme Vám všem krásné prožití vánočních svátků a hodně štěstí, zdraví a spokojenosti v novém roce 2019 🙂

     

  • Záznam 2. ZM 2018 – rozpočet na rok 2019

    Ve středu 12. 12. 2018 proběhlo 2. zasedání zastupitelstva města, které schválilo rozpočet na rok 2019.

  • Šlapanické zastupitelstvo schválilo rozpočet na rok 2019

    Jeden z nejdůležitějších kroků zastupitelstva je v průběhu roku schvalování rozpočtu města na příští rok. V něm najdou občané to podstatné, co město plánuje v příštím roce.
    Rozpočet je samozřejmě plán, který je v průběhu upřesňován a upravován pomocí tzv. rozpočtových opatření. Pokračovat ve čtení

  • Seznamte se s novými zastupiteli města: ustavující zasedání

    Ve středu 31. 10. 2018 proběhlo ustavující zasedání města Šlapanice, na kterém proběhla volba starosty, místostarostů, předsedů a členů finančního a kontrolního výboru. Celý záznam můžete jako obvykle zhlédnout na youtube města Šlapanice:

  • Alej Kobylnická a Černý splav: 3. 11. 2018

    V sobotu 3. 11. 2018 jsme se sešli, abychom pokračovali ve výsadbě šlapanických alejí. Po Brněnské, Ponětovské, Bedřichovické, Nad Žurání, Návrší přišla na řadu Kobylnická a místo u Černého splavu.

     

    Na Kobylnické dožívají ovocné stromy a k nim jsme v sobotu přidali 40 jilmů habrolistých. U Černého splavu (most uprostřed mezi Šlapanicemi a Bedřichovicemi) pak pokračuje sousední přírodní památka výsadbou stromů, které sem patří odnepaměti: dub letní, topol černý a také lípa a několik drobných keřů.

     

    Zatímco jedna skupina vysazovala Kobylnickou a Černý splav, druhá část vyrazila vysbírat odpadky podél aleje Brněnská, které se odhalily po podzimním vysekání trávy. Nejčastější jsou bohužel plastové lahve. Nasbíráno více než 6 plných pytlů odpadků.

     

    Stromové aleje, které vysazujeme již 9. rokem (jako první Brněnská v roce 2010), cítíme jako závazek. Samotná výsadba je počátečním krokem, na který navazuje pravidelná údržba oplocenek, úvazků a hlavně zálivka v suchém počasí.

     

     

     

     

     

  • Odstartovali jsme do nového volebního období 2018 – 2022

    Máme za sebou ustavující zasedání zastupitelstva města.  V komunálních volbách 5. a 6. 10. 2018 získalo sdružení nezávislých kandidátů Čisté Šlapanice 43, 26%hlasů a 11 zastupitelských mandátů z celkových 21. I přes zisk nadpoloviční většiny v zastupitelstvu má naše sdružení zájem o pluralitu názorů. Pokračujeme proto i v koalici s dalším nezávislým uskupením Nezávislí 2018.

     

    A jaké je konkrétní složení?

    Starostka: Michaela Trněná (ČŠ)

    Uvolněný 1. místostarosta: Michal Klaška (Nezávislí 2018)

    Neuvolněný místostarosta: Jiří Kopeček (ČŠ)

    Rada města bude 5 členná a tvoří ji kromě starostky a dvou místostarostů dvě nové radní: Kateřina Migdauová a Alexandra Peschlová.

     

    Předsedou kontrolního výboru se stal Pavel Petřík (KDU-ČSL) jako zástupce nejsilnějšího opozičního subjektu.

    Předsedou finančního výboru se stal Miroslav Staněk (ČŠ).

     

    Velkou výhodou v tomto volebním období jsou již zkušenosti, které jsme získali v uplynulém volebním období. Díky nim může město plynule pokračovat ve svých projektech a aktivitách.

     

    Nové vedení města může začít od zítřejšího dne pracovat s novým mandátem. Ještě jednou děkujeme všem za podporu a důvěru.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ustavující zasedání proběhne ve středu 31. 10. 2018

    Ustavující zasedání zastupitelstva města pro volební období 2018 – 2022 proběhne ve středu 31. 10. 2018 od 17 hodin v kinosále Základní školy Šlapanice.

     

    Program ustavujícího zasedání tvoří především slib zastupitelů, který dle zákona o obcích zní takto: “Slibuji věrnost České republice. Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě, v zájmu města a jeho občanů a řídit se Ústavou a zákony České republiky.”

     

    Po složení slibu proběhne volba starosty, místostarosty, radních.

     

    Zastupitelstvo schvaluje, které funkce budou tzv. uvolněné – tzn. kteří zastupitelé budou pro výkon své funkce uvolněni ze zaměstnání a budou pracovat pro město na “plný úvazek”. V minulém období jsme měli ve městě uvolněného starostu a jednoho místostarostu. Toto uspořádání navrhujeme ponechat a doplnit o jednoho neuvolněného místostarostu, tzn. že bude funkci vykonávat při svém běžném zaměstnání. Neuvolněnému místostarostovi navrhujeme stanovení odměny ve stejné výši jako radním. Jeho kompetence navrhujeme směřovat do oblasti správy majetku.

     

    Odměny neuvolněným zastupitelům schvaluje zastupitelstvo města (viz podklad ZM ZDE), odměny uvolněných zastupitelů stanoví vláda svým nařízením č. 318/2017 Sb. a jsou rozčleněny dl velikosti obce (viz ZDE)

    Rovněž odměny pro neuvolněné zastupitele zůstávají stejné jako v uplynulém volebním období, nelze je kumulovat – tzn. že každý zastupitel může pobírat pouze jednu ze stanovených odměn i v případě, že vykonává více funkcí.

     

    Dále navrhujeme ustavení 5členné rady města, kdy starosta a místostarostové se stávají členy rady automaticky z titulu svých funkcí a zbývající členy rady volí zastupitelstvo.

     

    Ustavují se výbory – v našem případě bude na ustavujícím zasedání ustaven finanční výbor, kontrolní a osadní výbor pro Bedřichovice.  Volí se členové a předsedové výborů. Předsedou výboru může být pouze zastupitel města, výjimkou je výbor osadní.

     

    Celý program jednání i s podklady najdete jako vždy na stránkách města ZDE. Zasedání budou stejně jako v minulém období nahrávána a vysílána pro informování občanů na městském infokanálu a youtube.

     

    Ustavující zasedání tak odstartuje práci v novém volebním období a my srdečně zveme k jeho účasti 🙂