• Ve Šlapanicích bude nová Orlovna

    Na posledním jednání ZM se projednávala žádost Orla o přidělení dotace ve výši 2 000 000,- na přestavbu Orlovny na náměstí. Tato žádost byla jednomyslně schválena. Podívejte se na budoucí tvář této historické budovy.

     

    Čelní pohled z náměstí:

    Pohled, když přicházíte od trolejbusu:

    Vnitřní terasa pro návštěvníky akcí v Orlovně:

     

    Přejeme, ať se rekonstrukce co nejdřív podaří a náměstí tak získá velmi zajímavou budovu.

     

  • Jdeme do komunálních voleb 2018 – buďte u toho s námi :-)

    Vážení čtenáři a příznivci,

    bydlíme a žijeme zde ve Šlapanicích a Bedřichovicích. Vychováváme tu své děti, pracujeme tu a trávíme v našem městě i svůj volný čas – je to náš svět. A proto o něm chceme i spolurozhodovat. Proto chceme také kandidovat v letošních komunálních volbách do zastupitelstva města. Je to i váš svět? Seznamte se s námi, s našimi vizemi a zapojte se. Jak na to? 

     

    Na úvod něco málo o nás:

    Kandidovali jsme jako Sdružení nezávislých kandidátů Čisté Šlapanice již 2x, poprvé v roce 2010, kdy jsme skončili jako druzí,  a poté v roce 2014, kdy jsme zvítězili a podařilo se nám sestavit koalici, která se nyní stará o Šlapanice a Bedřichovice.

     

    Naším nejsilnějším tématem v roce 2010 i 2014 byly Šlapanice bez průmyslové zóny. Na ukončení obří průmyslové zóny CTP v těsné blízkosti obytné zástavby Šlapanic jsme poctivě zapracovali: z vedení města odešli lidé spojení s investorem zóny CTP a s vlastníky pozemků pod zónou. Město vrátilo CTP zálohy a odbřemenilo městské pozemky. Před dokončením je nejdůležitější dokument – nový územní plán města bez průmyslové zóny. K jeho dokončení chybí veřejné projednání a schválení zastupitelstvem města.  Jedná se řádově o 6-12 měsíců k jeho přijetí.  Pak bude i zóna uzavřena.

    Na radnici jsme jsme začali pracovat na mnoha dalších důležitých projektech pro Šlapanice jako jsou areál bývalého ICECu (Cukrovar), nové projekty knihovny, rozšíření školy či cyklostezky Šlapanice-Brno. Ty je potřeba dotáhnout do konce. Pro tyto projekty potřebujeme podporu občanů, bez ní nemůžeme udělat nic nebo jen velmi málo. Obracíme se proto i na vás s prosbou o pomoc. Budeme ji potřebovat, abychom uspěli.

     

    Kromě důrazného NE průmyslové zóně však chceme stále více Šlapanice s jasnou budoucností – Šlapanice se srdcem a s novou vizí.

     

    Na těchto stránkách ale i v dalších médiích vás chceme postupně seznamovat se svou vizí Šlapanic a našeho života v nich. Seznámíme vás se svým novým programem, s lidmi z Čistých Šlapanic a s tím, co děláme a chceme dělat. Důvěru v nás vloženou se snažíme nezklamat. Některé věci se daří více, některé méně a další prostě potřebují čas. O tom všem se s Vámi chceme bavit.

     

    Sledujte nás, pomáhejte nám nebo nás podporujte v našem úsilí – prostě buďte u toho s námi 🙂

     

    Zajímá nás váš názor. Co vás trápí a co byste chtěli ve Šlapanicích a Bedřichovicích změnit k lepšímu? Vyplňte anketu níže a zašlete nám ji anebo nám napište: ciste.slapanice@email.cz

    anketa_ČŠ_formular_2018

     

    I do letošních voleb chceme znovu jít tak, jak nás znáte: jako Sdružení nezávislých kandidátů Čisté Šlapanice. Začínáme proto jako každé sdružení nezávislých kandidátů sběrem podpisů pod petici, abychom mohli kandidovat. Potřebujeme jich nasbírat více než 500, petici ke sběru podpisů najdete níže. Můžete si ji vytisknout a pomoci nám se sběrem podpisů. Podepsané petice (v obálce či jiném obalu)  můžete vhazovat do poštovní schránky naší zastupitelky Katky Migdauové, Riegrova 13. Pozor: podepisovat mohou jen občané s trvalým bydlištěm ve Šlapanicích a Bedřichovicích!

    petice za snk_2018

     

    Podpořit nás kromě sběru podpisů můžete i dalšími způsoby: sdílejte naše články, zalajkujte si nás na FB a sdílejte naše příspěvky.

     

    Chcete se zapojit více nebo jinak? Napište nám: ciste.slapanice@email.cz

     

    Děkujeme!

     

    Michaela Trněná za Sdružení nezávislých kandidátů Čisté Šlapanice

     

     

  • ODS Šlapanice používá zvláštní metody – že by začal volební souboj?

    Ve Šlapanickém zpravodaji 1/2018 publikovala Rada MS ODS svůj pohled, jak se daří koalici plnit volební program (str. 22). Určitě se dá s některými pohledy souhlasit – nedaří se plnit vše podle původních představ.

     

    Co také stojí za zmínku, jsou některá pochybná tvrzení. Podívejme se na ně blíže:

     

    Tvrzení 1:  ve 3. kapitole “Nedaří se dohledat zadání veřejné zakázky (na informační systém Vera)…”:

    • na tuto akci neproběhla otevřená veřejná zakázka, těžko tedy hledat něco, co neexistuje. Veřejná zakázka se nerealizovala, protože se konalo tzv. poptávkové řízení, tedy přímé oslovení dodavatelů v rámci zakázky malého rozsahu. A tento dokument je na úřadě, kde do něj může kdokoli nahlédnout. A mimochodem – v poptávkovém řízení byla oslovena i firma Navertica, dodavatel systému, který má být právě Verou nahrazen a ve které figurují členové místní ODS (bohužel firma na tuto poptávku nereagovala). Tento postup zákon umožňuje v případech, kdy je to pro město hospodárnější a efektivnější. Hospodárnost (nižší náklady na Veru) byly ověřeny v poptávkovém řízení.

    Tudíž Rado MO ODS: pokud hledáte auta, hledejte je v prodejně aut a ne v prodejně obuvi. Ale to byste pak nemohli kritizovat, že v prodejně obuvi nemají auta, že?

     

    Tvrzení 2: v téže kapitole “Smlouva …k licenci Very…” v hodnotě 2 067 160Kč bez DPH, tedy nadlimitní zakázka” – zde je celá řada chyb:

    • první chyba je v hodnotě smlouvy – ve smlouvě je totiž uvedeno 1 791 528,-Kč bez DPH (je to jen překlep?). Jde tedy o tzv. zakázku malého rozsahu.
    • druhá chyba – zakázka nad 2 mil. Kč je podlimitní, ne nadlimitní
    • proč tak slovíčkaříme? Zakázky do 2 mil. Kč (= zakázky malého rozsahu) se řídí “pouze” vnitřním předpisem úřadu. Zakázky nad 2 mil. (=podlimitní) jsou již mnohem více svázány pravidly zákona o veřejných zakázkách. A zakázky nadlimitní, o které mluví ODS – ty jsou v hodnotě desítek milionů a v mnohem přísnějším režimu.

    Tudíž Rado MO ODS: doporučuji přibrat nového člena, který se vyzná v pojmech veřejných zakázek. Ale to byste pak nemohli krizitovat, že zakázka za 1,8 mil se neřídí pravidly nadlimitních zakázek, že? Stejně tak můžete kritizovat pejskaře, že se neřídí vyhláškou o nočním klidu.

     

    Tvrzení 3: v téže kapitole “…ani dle UOHS …”:

    ODS opomnělo zmínit, že byla v této věci již podána stížnost na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten vyhodnotil, že zakázku malého rozsahu město zadalo v souladu se zákonem o veřejných zakázkách a v ničem nepochybilo. Tyto informace jsou pravidelně součástí zápisů rady nebo prezentovány zastupitelstvu.

     

    Tvrzení 4: v šesté kapitole o projektech “nutná pasportizace majetku města se neřeší”

    • na březnovém ZM bylo sděleno, že město rozjíždí pasportizace majetku v hodnotě přes 8 mil.Kč (dotace činí cca 8 mil.Kč)
    • ODS ví velmi dobře, jak dlouhé jsou procesy od přípravy žádosti o dotaci až po její schválení – v řádu mnoha měsíců. Jaký důvod pak má jejich tvrzení?

    Tudíž Rado MO ODS: doporučuji se buď probudit na jednáních zastupitelstva nebo si pustit záznam. Ale to byste pak nemohli kritizovat město z nicnedělání, že?

     

    Tvrzení 5: v osmé kapitole o manažerech “…došlo… k nejasnému vedení-nevedení MÚ tajemníkem”

    • chápu, že názory na práci tajemníka se mohou různit. Jaký význam má ovšem takové tvrzení bez jakéhokoli doložení fakty – je toto konstruktivní přístup?

    Tudíž Rado MO ODS: doporučuji zajít na pivo, v hospodě není problém vést debaty na této úrovni bez faktů, bez argumentů. Ale zásobovat občany hospodskými diskusemi?

     

    Moc tomuto přístupu MO ODS, který v poslední době vnímám stále častěji, nerozumím. Opravdu jsou přesvědčeni, že těmito nepodloženými či zavádějícími tvrzeními přesvědčí občany – voliče, že oni jsou ti správní pro vedení města? Vítám kritiku – pokud je podložena věcnými argumenty.

     

    Pavel Zmeškal

    P. S. Mimochodem – MO ODS již byla několikrát požádána, aby doložila svá tvrzení konkrétními příklady a bylo tak možno se tím zabývat. Bohužel nepřišla žádná reakce. Nezbývá než se zeptat “proč?”.

     

     

     

  • Čína prý nechce plasty. Má cenu třídit odpad?

    S novým tříděním odpadu se i ve Šlapanicích rozběhla diskuze o tom, co se děje s vytříděným odpadem. U papíru pochybnosti nevznikají, u plastu ano. Co se s ním děje? Prý putuje po vytřídění zase zpět mezi odpad a do spalovny.  Jak to tedy funguje a má to smysl?

    Zde předáváme názor společnosti, která pracuje s tříděným odpadem a pomáhá i Šlapanicím třídit – www.mojeodpadky.cz.

    Jejich názor k tomutu tématu najdete ZDE.

    Takže: ANO, plasty rozhodně třídit. Má to smysl, pokud už je nakoupíte. Současně ale platí – nejlépe se chová ten, kdo plasty vůbec nenakoupí.

     

  • Z 24. ZM – dohody k bytům Švehlova, příspěvek na orlovnu a noční klid

    Kromě odloženého trestního oznámení na zastupitele projednávalo zastupitelstvo na svém 24. zasedání především dohody o narovnání a kupní smlouvy na byty Švehlova, obecně závazné vyhlášky a příspěvek města na rekonstrukci orlovny.

     

    Zastupitelstvo na svém 24. zasedání schválilo:

    Dohody o narovnání a kupní smlouvy k bytům Švehlova

    Po 2 letech od zjištění problému neplatných smluv na byty Švehlova uzavřelo zastupitelstvo města situaci tak, že schválilo narovnání původních smluvních vztahů s nájemci z roku 2003 formou uzavření dohody o narovnání a kupní smlouvy s předkupním právem na 2 roky. Ceny byly stanoveny jako ceny obvyklé k roku 2003 na základě znaleckého posudku s ohledem na legitimní očekávání nájemníků a dobré mravy. Hned po zastupitelstvu se rozběhl proces převodu bytů a lze očekávat, že do dvou měsíců by mohly být uzavřeny dohody a byty převedeny po zaplacení stanovených doplatků na byty.

    Uzavírá se tak situace, která byla nevýhodná jako pro město, tak pro nájemníky. Pro město se jednalo o nevýhodné smlouvy z pohledu nezvykle vysokého úročení tzv. záloh na byty ve výši 4, 65%, město prakticky nevybíralo nájemné. Dalším faktorem byl i extrémně nízký fond oprav, po 13 letech spoření mělo 24 bytů naspořeno něco málo přes 1 mil. Kč.

    Neplatnost smluv byla způsobena v roce 2003, kdy nebyly dodrženy základní zákonné podmínky pro nakládání s majetkem: nebyl zveřejněn tzv. záměr prodeje bytů ani nedošlo ke schválení budoucích kupních smluv zastupitelstvem (více viz ZDE) a současné zastupitelstvo muselo tyto neplatné vztahy napravit.

     

    Tři obecně závazné vyhlášky:

    O nočním klidu – která jmenovitě uvádí akce, u kterých je doba nočního klidu kratší. A to od 2:00 – 6:00. Jedná se vesměs o tradičně pořádané venkovní akce, např.: Pálení čarodějnic, Bedřichovické hody, Šlapanické slavnosti, Pivní slavnosti či Country večer.

    O pohybu psů na veřejném prostranství: psi musí být na vodítku. Osoba vedoucí psa po něm musí uklízet exkrementy. Psi nemohou vstupovat na sportoviště a dětská hřiště. Musí být označeni evidenční známkou. Více ZDE.

    K zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku při provozování hostinských činností: došlo k rozšíření hostinských zařízení, která musí dodržovat upravenou provozní dobu. Konkrétně o problematickou provozovnu Tequilla na Brněnské, kde obyvatelé okolních domů opakovaně podávají stížnosti kvůli rušení nočního klidu.

    Vzalo na vědomí usnesení Policie ČR o odložení trestního oznámení na zastupitele kvůli koupi areálu cukrovaru (viz ZDE), kdy PČR dospěla k závěru, že trestný čin porušení povinností při správě cizího majetku spáchán nebyl. Dle znaleckého posudku policie mj. koupilo město areál o 24 mil. Kč levněji než je jeho tržní hodnota.

     

    Finanční příspěvek do výše max. 2 mil. Kč na rekonstrukci Orlovny – Dostavba a nástavba sportovní haly. Orelská jednota získala od MŠMT dotaci ve výši 20 mil. Kč na rekonstrukci budovy. Celkové náklady mají činit 35 mil. Kč. Město přispěje do výše 2 mil. Kč obdobně jako u sokolovny.

     

     

  • Z 24. ZM – cyklostezka na Brno má územní rozhodnutí, nová vlaková zastávka, opravy chodníků 2018 a nový pavilon ZŠ

    Zajímá vás, kde konkrétně bude vlaková zastávka?

     

    Kudy konkrétně má vést připravovaná cyklostezka do Brna? Cyklostezka v únoru získala územní rozhodnutí, Dobrovolný svazek tak může zahájit přípravu stavebního povolení a žádosti o dotaci. Územní rozhodnutí získalo i cyklopropojení Ponětovice- Kobylnice viz D41 na obrázku.

     

     

    Které chodníky se opravují nebo budou opravovat v nejbližší době?

     

    Vývoj počtu žáků v ZŠ do r. 2022 a jak by mohl vypadat nový pavilon Základní školy Šlapanice?

     

  • Závěry Policie: Šlapanice při nákupu areálu ICEC ušetřily 24 milionů

    Policie ČR odložila trestní oznámení na zastupitele města, kteří hlasovali pro koupi areálu ICEC. Policie si nechala zpracovat svůj vlastní znalecký posudek. Z něj vyplývá, že Šlapanice ušetřily při nákupu 24 milionů Kč.  Z posudku je také zřejmé, že návrhy na odkup areálu za 1 Kč nebo 1 milion byly pouhou chimérou opozičních zastupitelů.

     

    Zastupitelé vzali ve středu 14. 3. na svém zasedání na vědomí usnesení Policie ČR (PČR) o odložení trestního oznámení podaného na zastupitele Šlapanic, kteří hlasovali v březnu loňského roku pro koupi areálu ICEC. Trestní oznámení bylo fakticky podáno na koaliční zastupitele za Čisté Šlapanice, Nezávislé 2014 a Změny pro Šlapanice, kteří pro koupi areálu hlasovali.

    Jedná se o již druhé odložené trestní oznámení v této věci, psali jsme mimo jiné ZDE.

     

    A co policie vlastně zjistila?

    Zadala vlastní znalecký posudek, ten stanovil tržní cenu areálu na 45 milionů Kč. Šlapanice areál koupily za 21 mil. Kč, ušetřily tak podle policie 24 milionů Kč.

     

    O areál byl zájem. Další zájemci – komerční společnosti nabízely holandskému majiteli za areál 22 – 47, 5 mil. Kč. Z toho vyplývá, že návrhy TOP09, KDU-ČSL a ODS, aby město koupilo areál za symbolickou 1 Kč nebo za milion, byly pouhými výkřiky do tmy. Proč by měli holandští majitelé prodávat za milion, když bylo zřejmé, že mohou získat daleko více.

     

    Zástupkyně České inspekce životního prostředí uvedla, že sanace byla v minulosti zastavena kvůli nerealistickému požadavku města na vyčištění “dočista dočista”.  V roce 2004 to byl zřejmě požadavek tehdejšího starosty J. Střechovského, na kterého následně navázalo intenzivně KDU-ČSL a ODS v pozdějších letech. Zástupci ODS i dnes donekonečna hovoří o “dočista”, přestože ze Studie proveditelnosti 2017 jasně vyplývá, že tato varianta je technicky i finančně nemožná. Obdobná ztráta kontaktu s realitou se hned tak nevidí.

     

    Náklady na demolici staveb odhadl znalec policie na 42 milionů Kč. Opakované výroky páně Zycháčka o stovkách milionů se tak úspěšně zařadily mezi jeho další “stoprocentně neověřené drby”.

     

    Policie také konstatuje, že areál je ziskový. Holandští majitelé uváděli 3 miliony zisku. Na zastupitelstvu zazněl odhad, který má město nově k dispozici jako současný majitel. Za daného stavu je možné očekávat z areálu čistý zisk k 7 milionům korun ročně. Kupní cena se městu vrátí během 3 let.

     

    Policie mj. konstatuje, že zastupitelé hájili veřejný zájem v souladu se zákonem o obcích, konkrétně s §38, odst. 1 “Majetek obce musí být využíván účelně a hospodárně v souladu s jejími zájmy a úkoly vyplývajícími ze zákonem vymezené působnosti. Obec je povinna pečovat o zachování a rozvoj svého majetku. Porušením povinností stanovených ve větě první a druhé není takové nakládání s majetkem obce, které sleduje jiný důležitý zájem obce, který je řádně odůvodněn.”

     

    Co z toho všeho vyplývá? Zastupitelé Čistých Šlapanic, Nezávislí 2014 a Změny pro Šlapanice (a nově i zastupitel za ČSSD) nepochybili, když pro koupi areálu zvedli ruku.

    A to hned z několika důvodů:

    Znečištění životního prostředí a ohrožení zdraví obyvatel bylo nutné začít co nejdříve řešit.

    Areál je pro město výhodný: kvůli své rozloze i poloze uprostřed města a obytné zástavby. 

    Areál není ztrátový, naopak. Kupní cenu by mohlo mít město do 3 let zpět.

    Racionálně uvažující zastupitelstva vykupují staré areály ve svých centrech (sousední Jiříkovice, Bílovice u Brna) kvůli jejich potenciálu pro budoucí rozvoj města.

    Racionálně uvažující zastupitelstva se starají o své území a zdraví svých obyvatel a nečekají, až se postará někdo jiný, viz například jihočeské Lhenice.

     

    Přesto jsem samozřejmě nesmírně ráda, že policie trestní oznámení na poctivě pracující a racionálně uvažující zastupitele odložila a mohou si vydechnout a pokračovat ve své práci v klidu.

    Michaela Trněná

     

     

  • Vizualizace nového brněnského nádraží – a dopady na Šlapanice

    V poslední době se vyrojilo mnoho informací o návrzích na brněnské nádraží – zde si můžete prohlédnout vizualizaci všech návrhů. Video najdete až na konci příspěvku.

     

  • Na kole kolem Šlapanic: do Bedřichovic a Brna

    Šlapanice jsou zase o kousek blíž lepšímu propojení cyklistů i pěších jak do Bedřichovice, tak do Brna. Výstavba cyklotrasy na Bedřichovice bude zahájena cca v polovině března 2018.  A cyklostezka na Brno získala územní rozhodnutí.

     

    Bedřichovice

    O cyklostezkách a stavu jejich přípravy jsme psali v loňském roce viz ZDE.  Stavět se začne  dlouho připravovaná a avizovaná cyklostezka na Bedřichovice. Po vyřešení sporů s posledním vlastníkem pozemků na trase do Bedřichovic je připravena firma Strabag zahájit v polovině března (dle počasí) stavbu cyklostezky na Bedřichovice, dokončena bude nejpozději do podzimu 2018. Jedná se v podstatě o II. část celé trasy, která je pozemkově a stavebně připravena, včetně veřejného osvětlení. II. část znamená od tzv. Černého splavu (u mostu mezi Šlapanicemi a Bedřichovicemi) po náves Bedřichovice viz situační plánek (převzat z webu města Šlapanice). I. část v tuto chvíli nelze realizovat kvůli zúženému profilu stávající stezky a majetkovým poměrům. Město není vlastníkem všech potřebných pozemků. Zde nás tedy čeká ještě kus práce. Nicméně i I. část lze využívat k chůzi i jízdě na kole již nyní.

     

    Šlapanice – Brno

    Územní rozhodnutí nyní v únoru 2018 získala po určitých peripetiích konečně i cyklostezka Šlapanice – Brno. Vybrána byla ze 3 možných variant ve studii proveditelnosti jako výrazně nejvýhodnější s ohledem na majetkovou přípravu. Cyklostezka na Brno je připravována v rámci přípravy cyklostezek Dobrovolného svazku obcí Šlapanicko (dále DSO).  Tento svazek bude následně žadatelem o dotaci v rámci integrovaného nástroje ITI Brněnské metropolitní oblasti. Šlapanice si pravidelně “odkládají” částku 1, 7 mil. Kč na svou spoluúčast v případě stavby. Pokud se dotace získá (odhad 2. polovina 2018 – začátek 2019), budou připraveny i po finanční stránce na realizaci cyklostezky bez toho, že by byl extrémně zatížen rozpočet města. Odhad realizace je rok 2019. Nyní nás čeká příprava žádosti o dotaci a příprava stavebního povolení.

     

     

    Šlapanice tak z jedné nedokončené cyklostezky na Ponětovice v roce 2014 (dokončena 2016) nakračují výrazně směrem k realizaci dalších dvou významných směrů pro cyklisty. A v případě úspěšné žádosti o dotaci na Brno, by mohly být již v příštím roce pokryty všechny 3 hlavní směry vyjížděk: tzn. Brno, Bedřichovice, Ponětovice.

     

  • Šlapanice – Bedřichovice u Slatiny?

    Na lednovém zasedání byli zastupitelé seznámeni s územní prověřovací studií bedřichovického území u Slatiny, se stanovisky dotčených orgánů k této studii a závěrem pořizovatele, že v lokalitě není vhodná funkce bydlení.

     

    Jedná se o diskutované území Šlapanic – Bedřichovic, které však přiléhá těsně k Brnu, MČ Slatina a od centra Šlapanic ho dělí více než 3 km (více viz ZDE v našem článku). Přesto schválilo zastupitelstvo Šlapanic v roce 2007 změnu územního plánu, která měla po prověření územní studií a splnění dalších podmínek (např. vymístění stanice vysokotlakého plynu z lokality) umožnit zástavbu pro bydlení. Stejným rozhodnutím zastupitelstva byla v roce 2007 do územního plánu Šlapanic umístěna trasa obchvatu Slatiny do sousedství této lokality pro bydlení. Zastupitelé si již tehdy museli být vědomi problémů s tímto územím, proto vložili do ÚP povinnost územní studie. Studie však od roku 2007 do roku 2015 zpracována nebyla, lokalitu dlouhá léta nikdo neřešil – prakticky až do příchodu developera v roce 2015, který navrhl pořízení územní studie pro zástavbu.

    V roce 2015 se už ovšem pracovalo na návrhu nového územního plánu a tak bylo logickým krokem zadání prověřovací studie jako podkladu pro nový územní plán.

    Zpracovatelé prověřovací studie – Společnost DGGG – se pokusili do územní studie vložit původně požadované bydlení, součástí studie je i hluková a rozptylová studie lokality.

     

    Stanoviska dotčených orgánů k lokalitě:

    Magistrát města Brna, OÚPR:

    upozorňuje na izolovanost naší lokality a nedostatečnou sociální soudržnost obyvatel lokality ve vztahu ke Šlapanicím a Bedřichovicím, na nedostupnost šlapanické občanské vybavenosti (ZŠ, MŠ, zdravotní a sociální péče atd.), trvá na vyřešení nedostatečné kapacity jednotné stoky v ulici Matlachova (Slatina), požaduje vybudování nové dešťové kanalizace v ul. Matlachova, propojit naši lokalitu a Slatinu dopravní infrastrukturou: novými chodníky, cyklostezkami, hromadnou dopravou, požaduje zajistit potřebné vazby naší lokality na správním území Brna.

    Krajská hygienická stanice JMK: 

    doporučuje řešit problematickou plochu nástroji územního plánování, protože nucené větrání by mělo být krajním řešením, doporučuje, aby na ploše nebylo bydlení navrhováno, nebo bylo významně omezeno, a to za podmínky realizace účinných PHO (protihluková opatření), které zajistí ochranu venkovního prostoru

    Ředitelství silnic a dálnic ČR: 

    v případě, že je v platné ÚPD (územně plánovací dokumentaci)  uveden záměr (rozšíření dálnice D1), u kterého lze důvodně předpokládat, že bude po uvedení do provozu zdrojem hluku nebo vibrací, nelze ke stavbě, která by mohla být tímto hlukem či vibracemi dotčena, vydat kladné stanovisko orgánu veřejného zdraví, aniž by u ní byla přijata opatření k ochraně před hlukem a vibracemi; neprovede-li stavebník dostatečná opatření k ochraně před hlukem, nemůže žádat, aby tato opatření provedl provozovatel, vlastník nebo správce zdroje hluku. Toto obdobně platí i pro stávající zdroj hluku.

    Stanoviska odborů dopravy či Brněnských vodáren a kanalizací pak kladou další požadavky na řešení lokality: napojení kanalizace, vodovodů, chodníků, komunikací.

     

    Závěr pořizovatele, kterým je pro Šlapanice Městský úřad Šlapanice, proto zní takto:

    • Studie je podkladem pro tvorbu nového územního plánu.
    • Studie prokázala, že v lokalitě není vhodná funkce bydlení. Bydlení je v kolizi se zájmy územního plánování Šlapanic a Brna, se zájmy dotčených orgánů v oblasti veřejného zdraví a dopravy, se zájmy provozovatele kanalizace.
    • Městu Šlapanice nepřísluší plánovat, případně zajišťovat řešení případné kapacity veřejné infrastruktury ve Slatině.
    • Je třeba dokončit řízení o stavební uzávěře, aby byla lokalita ochráněna před nekoncepční výstavbou, která by mohla ztížit nebo znemožnit budoucí využití území podle nového ÚP.
    • Studie není podkladem pro rozhodování stavebního úřadu.

    Prezentaci studie a diskuzi s ní spojenou můžete zhlédnout na záznamu zastupitelstva ZDE od 21:58min.

     

    V diskuzi samotné se bohužel jednalo více o politickou diskuzi než o věcnou diskuzi. Místo vyjádření k závěrům dotčených orgánů, které lze těžko zpochybňovat, se diskutovalo např. o ceně a důvodech pořízení studie.  Cena za studii – 399 000 Kč – byla řádně vysoutěžena na veřejném profilu zadavatele a tak ji lze těžko zpochybňovat, důvodem pro cenu jsou mj. další odborné podklady jako hluková a rozptylová studie.

    Pořízení studie problematické lokality vložilo do ÚP již v roce 2007 tehdejší zastupitelstvo včetně požadavku na rozptylové a hlukové studie a znovu její pořízení doporučil jak zpracovatel ÚP, tak také pořizovatel – odbor výstavby. Samospráva města (zastupitelé či radní) nemohou být samozvanými odborníky na územní plánování, a proto se při rozhodování musí opírat o odborné objektivní podklady, kterým územní studie bezesporu je. Proto bylo pořízení studie nutností a její výstupy by měly být směrodatné pro další rozhodování v území.

     

    Užitečný odkaz:
    Představu developera SL Development o využití území najdete ZDE.

1. stránka z celkem 7112345...102030...Poslední »