• Doprava a cyklostezky – co nového?

    Přinášíme vyjádření starostky k situaci v dopravě a aktivitám MěÚ:

    Dopravní situace Brna a okolí se samozřejmě těžce odráží i na Šlapanicích a tak se množí dotazy, co dělá město s křižovatkou ve Slatině. Pro všechny, které to zajímá, cituji část odpovědi jednomu z našich občanů, který žádal urychlené řešení situace. Dovolím si podotknout, že křižovatku ve Slatině řeší Šlapanice bezúspěšně již více než 8 let a tak poprosím, abychom dostali také nějaký čas.
    A z odpovědi: “Urychlené řešení neexistuje, ale: jako současné vedení města sdílíme Váš názor, že světelně řízená křižovatka ve Slatině by zlepšení dopravní situace prospěla a podnikáme potřebné kroky. Stejný názor sdílí po vzájemném projednání také Dopravní policie JMK, která již podala podnět ke zlepšení situace v křižovatce formou světelně řízené křižovatky či zástupci DpMB. Jednáme s vedením městské části Brno – Slatina, které v minulosti s projektem světelně řízené křižovatky nesouhlasilo, a proběhlo i jednání s náměstkem primátora města Brna pro dopravu p. Mrázkem, který mě ujistil, že Brno má zájem na řešení této křižovatky. O společné jednání všech zúčastněných jsme již požádali a měli bychom se v dohledné době sejít u jednoho stolu. Naším cílem je, aby tato křižovatka byla jako světelně řízená zařazena mezi realizované projekty Dopravní telematiky 2015-2020 města Brna. Věřím, že najdeme všichni společnou řeč a že světelně řízená křižovatka bude realizována.

    Současně ale prosím, abyste vzal na vědomí, že se jedná o případné investice města Brna na území Brna či o krajskou komunikaci. Takže pozice Šlapanic je poměrně obtížná. Na druhou stranu křižovatka je nyní nejen čas beroucí, ale i nebezpečná pro účastníky provozu, a proto věřím, že budou mít všichni zúčastnění snahu situaci zlepšit.

    Budu se snažit informovat občany Šlapanic o řešení tohoto problému průběžně, ale nechci vzbuzovat falešné naděje v tom smyslu, že se jedná o řešení v řádech několika málo měsíců. Rozhodně ale světelné řízení této křižovatky patří mezi naše priority.”

     

    • polňačka u Hraniček nemá souhlas policie kvůli bezpečnosti (napojení na horizontu je nebezpečné), finanční náklady pro město samotné neúnosné.
    • polňačka za Gecem/jinak Tuřanka je zčásti prodána firmě CTP Invest a kříží železniční trať, což horentně zvyšuje případné náklady.
    • Jinými slovy: tato dlouhodobá řešení by se měla objevit/dořešit s odborníky v připravovaném územním plánu obce.

    Krátkodobě: dořešení křižovatky ve Slatině se jeví jako nejrychlejší a nejdostupnější řešení, byť samozřejmě neřeší vše a úplně.

    A odpověď na řešení cyklostezky do Brna:

    “Zvažovala se stezka přes průmyslovou zónou CTP, ta padla, takže se hledá další možnost. Vlastnické vztahy podél ulice Brněnská jsou ale velmi nepříznivé (příliš mnoho vlastníků a tudíž dlouhé jednání), proto zvažujeme další varianty. Ty je ale třeba napojit na Brno, kde to také není příliš příznivé. V případě Brněnské tedy běh na delší trať, osobně doporučuji spíše cestu na kole přes Bedřichovice a poté v “odstavném pruhu” na Slatinu, který je výrazně širší než Brněnská, takže cyklisté jsou více v bezpečí než na Brněnské. Za sucha pak Tuřanku, její vyústění ale přináší zase jiné trable, jak nejspíše víte.”

    Michaela Trněná, starostka

2 komentářů

  1. Petr Novak says: 3.11.2015 at 7.37

    o najezdu na dalnici z Brnenske se ani neuvazuje?

    • Pavel Zmeškal says: 3.11.2015 at 9.45

      Dobrý den.
      Jde o silnici a území, které spadá pod JMK a ŘSD.
      Pro upřesnění: nájezdy na dálnici musí dodržovat určité rozestupy dané normami. Takže dokud bude existovat nájezd na Řípské, zřízení sjezdu z Brněnské nepřipadá v úvahu.
      Chceme ale Šlapanice napojit nějakou formou na stávající či plánované nájezdy na D1 (bude záležet mimo jiné právě na tom, zda zůstane zachována Řípská při realizaci nájezdu na Černovické terasy). Tuto otázku pro Šlapanice by měl řešit nový návrh ÚP, který se připravuje.
      Pavel Zmeškal

Komentáře jsou nyní uzavřeny.